AragónTv y Iconoscope charran sobre l’ansotano sin nombrar l’aragonés

Si por un costau nos femos contentos de que Dingolondango y Elena Gusano amaneixcan en AragónTv charrando con ixa naturalidat en aragonés ansotano. No podemos deixar de denunciar una practica cutiana en a canal publica aragonesa, como son a eliminación de tot bayo que relacione a variedat ansotana con a luenga aragonesa, y favorecer interlocucions en as entrevistas que eviten nombrar ixa parola.

Como en muitas atras ocasions, a la producción de Aragón Tv, se chunta la colaboración d’una sociedad limitada dedicada a temas audiovisuals, Iconoscope, constituyida nomás fa 1 anyo pa producir y vender ista mena de programas. Asperemos que estas practicas sigan fruito d’a ignorancia u a desinformación, y no pas d’una actitut premeditada que afunda en a diglosia.

Femos alcordanza de que a diglosia ye uno d’os mayors peligros a los que s’ha enfrentau historicament l’aragonés, y qualsiquier atra luenga minorizada. Con istos programas se da una imachen a la población nativa, de que la suya luenga chicorrona no tiene capacidat d’estar estandarizada, ni de fer-se servir en atros territorios u contar con muitos parladors/as. Manimenos o castellano Sí.

No podemos permitir que una canal publica s’adedique a normalizar ista practica. Una practica igual de contraproducent como la de separar as variedatz de l’aragonés d’a resta d’o suyo dominio lingüistico.

Elena Gusano, Dingolondango y os ansotanos que contribuyen diariament a revitalizar l’aragonés ansotano son un eixemplo a seguir. Asperemos que china chana vaigan salindo chent como ells en todas zonas de parla viva aragonesa.

(cas) AragónTv e Iconoscope hablando sobre el ansotano sin nombrar el aragonés

Si por un lado nos alegramos de que Dingolondango y Elena Gusano aparezcan en AragónTv hablando con esa naturalidad en aragonés ansotano. No podemos dejar de denunciar una práctica cotidiana en el canal público aragonés, como son la eliminación de todo rastro que relacione la variedad ansotana con la lengua aragonesa, y favorecer interlocuciones en las entrevistas que eviten nombrar esa palabra.

Como en otras muchas ocasiones, a la producción de Aragón Tv, se une la colaboración de una sociedad limitada dedicada a temas audiovisuales, Iconoscope, constituida solo hace 1 año para producir y vender este tipo de programas. Esperemos que estas prácticas sean fruto de la ignorancia o la desinformación, y no de una actitud premeditada que ahonda en la diglosia.

Recordamos que la diglosia es uno de los mayores peligros a los que se ha enfrentado históricamente el aragonés, y cualquier otra lengua minorizada. Con estos programas se da una imagen a la población nativa, de que su lengua pequeña no tiene capacidad de ser estandarizada, ni de utilizarse en otros territorios o contar con muchos hablantes. No obstante, el castellano Sí.

No podemos permitir que un canal público se dedique a normalizar esta práctica. Una práctica igual de contraproducente como la de separar las variedades del aragonés del resto de su dominio lingüístico.

Elena Gusano, Dingolondango y los ansotanos que contribuyen diariamente a revitalizar el aragonés ansotano son un ejemplo a seguir. Esperemos que poco a poco vayan saliendo gente como ellos en todas zonas de habla viva aragonesa.

(cat) AragónTv i Iconoscope parlant sobre el ansotano sense nomenar l’aragonès

Si per una banda ens alegrem que Dingolondango i Elena Gusano apareguin en AragónTv parlant amb aquesta naturalitat en aragonès ansotano. No podem deixar de denunciar una pràctica quotidiana al canal públic aragonès, com són l’eliminació de tot rastre que relacioni la varietat ansotana amb la llengua aragonesa, i afavorir interlocucions en les entrevistes que evitin nomenar aquesta paraula.

Com en moltes altres ocasions, a la producció d’Aragó Tv, s’uneix la col·laboració d’una societat limitada dedicada a temes audiovisuals, Iconoscope, constituïda només fa 1 any per produir i vendre aquest tipus de programes. Esperem que aquestes pràctiques siguin fruit de la ignorància o la desinformació, i no d’una actitud premeditada que aprofundeix en la diglòssia.

Recordem que la diglòssia és un dels majors perills als quals s’ha enfrontat històricament l’aragonès, i qualsevol altra llengua minoritzada. Amb aquests programes es dóna una imatge a la població nativa, que la seva llengua petita no té capacitat de ser estandarditzada, ni de utilitzar-se en altres territoris o comptar amb molts parlants. No obstant això, el castellà Sí.

No podem permetre que un canal públic es dediqui a normalitzar aquesta pràctica. Una pràctica igual de contraproduent com la de separar les varietats de l’aragonès de la resta del seu domini lingüístic.

Elena Gusano, Dingolondango i els ansotanos que contribueixen diàriament a revitalitzar l’aragonès ansotano són un exemple a seguir. Esperem que poc a poc vagin sortint gent com ells en totes zones de parla viva aragonesa.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s